loading...
مشاوره حقوقی
مهسا نعمتی بازدید : 21 دوشنبه 22 شهریور 1400 نظرات (0)

مدارک لازم برای طلاق توافقی
1- اصل شناسنامه

2- تصویر کارت ملی زوجین (زوجین)

3- اصل عقد ازدواج

4- صورتجلسه توافقات زوجین که همزمان با مراجعه به وکیل جهت اعطای وکالت این طلاق توافقی تهیه می شود.

5- آزمایش بارداری ، در صورتی که زن ادعای باکره بودن نداشته باشد. ندارد.

6- گواهی بکارت و بکارت در صورت ادعای زوجه عدم دخالت است. با تأیید پزشکی قانونی و صدور گواهی صمیمیت یا بکارت یا بکارت ، وی می تواند در صورت طلاق توافقی از آثار و امتیازات آن بهره مند شود.

توجه: گاهی اوقات قاضی رسیدگی کننده به طلاق توافقی اعتراف زوجین (هر دو همسر) را می پذیرد که هیچ صمیمیت یا بکری یا بکری وجود ندارد. قانون نمی بیند. (البته این بسیار نادر است و روش غالب مراجعه به پزشکی قانونی برای تشخیص بکارت است.)

7- مدتی (از آذرماه 1397) ، طبق بخشنامه و دستورالعمل ، حضور در جلسه مشاوره خانواده و بررسی طلاق توافقی اجباری شده است و این از جمله مدارک لازم برای طلاق توافقی است و این یکی از مدارک. توافق برای برنامه ریزی و شروع طلاق مورد نیاز است.

توجه: توجه داشته باشید که با توجه به تعریف جدید طلاق توافقی و روند جدید و مراحل طلاق توافقی ، مدت زمان این نوع طلاق ممکن است 3 ماه یا بیشتر طول بکشد ، اما وکلای ما سعی می کنند در یک فرایند زمانی حدود 20 روزه اقدام کنند. اگر مدارک لازم برای طلاق توافقی کامل است مراحل را طی کنید.

حکم دادگاه خانواده - طلاق توافقی
طبقه بندی فایل: ..............

مرجع: شعبه 274 دادگاه عمومی حقوقی (خانواده) مجتمع قضایی شهید مفتح ، تهران

شماره دادخواست: ............

متقاضی: آقای .......... از طرف ......... به آدرس .............

بخوانید: خانم ........... از طرف ........ تا ...............

تقاضا: طلاق توافقی (طلاق با توافق همسران یا طلاق)

توریست: شاکی دادخواستی را به طرف مذکور ارائه کرده است که پس از مراجعه به این شعبه و ثبت نام در کلاس فوق و انجام تشریفات قانونی در زمان فوق العاده / تعیین شده دادگاه ، به عنوان امضا کننده زیر تعیین می شود و با توجه به محتویات پرونده به شرح زیر اعلام و رای صادر می کند.

رای دادگاه:

در مورد دادخواست زوجین به نام خانم .......... به نمایندگی از ............ و آقای .......... به نمایندگی از. .... ...... در مورد صدور گواهی عدم امکان سازش به منظور اجرای شکل طلاق (طلاق توافقی) مطابق مقررات دادخواست و صورتجلسه دادگاه ، زن و شوهر تفاهم و توافق اخلاقی با یکدیگر ندارند بنابراین قصد جدایی و طلاق دارند: شوهر در زمان طلاق پنجاه سکه بهار آزادی به زن پرداخت می کند و بقیه مهریه به زن پرداخت می شود. همسر در دو قسط ماهیانه سکه بهار آزادی ، و پنج سکه بهار آزادی در ازای طلاق پرداخت می شود. زن و شوهر موافقت کردند و وکیل زن و شوهر موافقت کرد.

زن هیچ گونه ادعای حقوق مالی دیگری ندارد. حضانت فرزندان با پدر تقسیم می شود که با توجه به اسناد و محتویات پرونده و کپی مصدق از سند رسمی ازدواج در پرونده و ایجاد رابطه زناشویی دائمی بین زوجین و تلاش دادگاه و بنابراین ، براساس ماده واحده قانون اصلاح مقررات مربوط به طلاق ، مصوب 1992 مجمع آشتی و مقررات اجرایی آن و با رعایت مواد 1145 و 1133 قانون مدنی ، دادگاه مجاز است با رعایت کلیه موازین شرعی و قانونی به یکی از دفاتر رسمی طلاق مراجعه کرده و پس از پرداخت مهریه به مبلغ فوق الذکر توسط زن و پذیرش مهریه از سوی شوهر ، نسبت به اجرای فرم پست اقدام نماید. طلاق یائسگی و ثبت آن اجرای صحیح حکم طلاق به عهده مجری محترم طلاق است.

رأی صادره حضوری ظرف بیست روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظر در محاکم تجدیدنظر استان تهران و پس از آن در فرصت قانونی در دیوان عالی کشور قابل تجدیدنظر است. همچنین به مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ برای ارائه به دفتر طلاق معتبر است.

رئیس شعبه 274 دادگاه خانواده تهران

 

نمونه صورتجلسه توافقنامه های زوجین
به نام خدا

در تاریخ 13/09/95 توسط طرفین ؛ جناب آقای .......... و خانم ......... با توجه به این صورتجلسه در مورد روابط و شرایط ناشی از زندگی مشترک و متعاقب آن طلاق با توجه به شماره دعوی ..... مورخ 24/07/1695 ، آنها هنگام طلاق توافقنامه شفاهی می نویسند.

1- طرفین توافق کردند که زن تمام مهریه خود را به جز موارد بعدی در ازای طلاق بپردازد و شوهر آن را پذیرفته است. (مهریه 664 سکه در تمام بهار بود
آزادی)

2- زن هیچ ادعایی نسبت به دستمزد ضرب المثل ایام ازدواج و معوقات و دوران عده ای ندارد.

3- شوهر به عنوان قسمتی از مهریه مبلغ پیش پرداخت و مبلغ و ودیعه موضوع قرارداد اجاره شماره ..... با تائید و اخذ رضایت موجر ، آن را به زن واگذار می کند. حداکثر تا 2095/09/20 ، و در این راستا ، علاوه بر آن شماره وکالتنامه ... مورخ 13/09/2016 تهیه شده است که بر اساس آن ، حقوق ناشی از اجاره نامه مذکور را منتقل می کند. توافق. در این زمینه باید ذکر شود که مبلغ اجاره تا پایان مدت توسط آقای ... ... باید پرداخت شود.

4- زوجین خودرو پژو 405 را در سال 1378 به ارزش تقریبی صد میلیون ریال (ده میلیون تومان) به همسر منتقل کردند و برای واگذاری مالکیت و پلاک خودرو به وی دارای شماره وکالت نامه است. ...... مورخ 1396/09/09/13 مقرر شده است که کلیه هزینه های مربوط به تخلف و پلاک به عهده آقای ......

5- شوهر موظف است از تاریخ 95/07/25 (تا تاریخ 47/6/25) پانزده میلیون ریال معادل یک میلیون و پانصد هزار تومان هر ماه به مدت 24 ماه به زن پرداخت کند. این مبلغ تا زمانی است که همسر مجرد باشد. هر زمان که زن ازدواج کند این مبلغ کسر می شود. و اگر زن ازدواج نکرده باشد ، باید 24 ماه پرداخت شود.

6- شوهر برای همه دعاوی فوق یک شماره چک ....... به زن می دهد که در صورت عدم انجام تعهدات مورد نیاز شوهر. زن حق دریافت چک مذکور را به اندازه تقاضای باقیمانده خود خواهد داشت. همچنین در صورت تخلف شوهر از پرداخت هر یک از اقساط به موقع ، زن حق دریافت تعهد معادل کل مبلغ مورد توافق در بند 5 (36،000،000 تومان) را دارد. ) وجود دارد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 66
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 28
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 124
  • بازدید ماه : 278
  • بازدید سال : 1,046
  • بازدید کلی : 3,749